Vår scoutlokal ligger centralt i Taberg vid företaget Tabergs Media Group.

Här har vi nära till skogen, en stor härlig gräsmatta med ett alldeles eget vindskydd och en stor eldplats.

På vardagskvällarna är det oftast scoutmöten i scoutlokalen men på helgerna är den oftast ledig och vi hyr då ut den till bröllop, födelsedagsfiranden och andra kalas. Du hittar mer information under fliken Hyr scoutlokalen.

Så här hittar du till vår stuga:

Från E4:an:

Om man kommer från E4 och kör in mot Taberg kommer man så småningom till en rondel där man bara kan köra åt höger eller vänster.

Ta höger i rondellen och kör sedan mot Norrahammar, du passerar då mellan Hotell Taberg och Coop Forum. Fortsätt bara rakt fram och efter cirka 600-700 meter kommer du fram till scoutlokalen på högersidan om vägen.

Från Norrahammar:

När man kommer körande från Norrahammar då ligger scoutlokalen väl synlig från bensinmacken i Taberg, på vänster sida.

Adress: Bergslagsvägen 11, Taberg.